Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
2024.04.19., 16:43:55
Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció
Hírek:
Alterirsa - Albertirsa, ahogy én látom
Szubjetív portál

Galériák

Relikviák



Akela galériája
AKI... galériája
Amadeus galériája
Atom Manó galériája
Csuhás galériája
Gazember galériája
Ine galériája
Ketrin galériája
Mikulás albuma
100/2 galériája
RH galériája
Szürketestvér galériája
Zzsolti galériája

Irodalmi rovatok

AKI...
- hajnalban csókkal ébressz

Amadeus
- Húsvéti gondolatok

Atom Manó
Csuhás
- Kőszinteség

Esthajnal
Gondolkodó
Pumukli
- Úton

Saoma
Sapirico
Sven
Szivárvány
Szivárvány új írásai
- Hegyeim

Szürketestvér
- újra sólyom lehetnék

VN
- Mint te


Időjárás
Hőtérkép
Navigáció
Viadukt hírek
Blogtér
Régi fórumok
Galériák
32-es Galériák
Kapcsolat
Áraink
Impresszum


Közérdekű




Tiszta dili - Velünk bátran szórakozhatsz!


Programmester - Nemzetközi rendezvénykereső, programajánló.


Bohócdoktorok

Reklám

Viadukt - Híd, ami összeköt

Vám tanácsadás, export-import vámkezelések, termékdíj ügyintézés, EKÁER ügyintézés,tanácsadás
Harminckettes  |  32-es fórum  |  32-es közélet (Moderátor: AKI...)  |  Téma: Társalgó 0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Oldalak: 1 ... 222 223 [224] 225 226 ... 5596 Le Nyomtatás
Szerző Téma: Társalgó  (Megtekintve 7125926 alkalommal)
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107447 Dátum: 2017.11.18., 09:33:53 »

Jó reggelt!

Ma ismét Budapest.
Kicsit temetőzünk, aztán pakolunk, majd jövünk haza.

Tegnap egész nap a betonozás volt porondon, de befejeztük és szerintem jó is lett!  táncika
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
Atom Manó
Hős tag
*****

Karma: +42/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5 949



Profil megtekintése
« Válasz #107446 Dátum: 2017.11.18., 05:11:18 »

Az előttünk álló éjszakán folytatódik a borongós, párás időjárás. Több helyen várható szitálás, gyenge vagy közepes intenzitású eső, a csapadékzóna fokozatosan kelet felé tolódik az idő előrehaladtával. A hegyvidéki területeken havas eső, havazás is kialakulhat. Reggel az északnyugati tájakon már megkezdődik a felhőzet felszakadozása. Az északi, északnyugati szél a Dunántúl északnyugati felén időnként megélénkül, másutt gyenge marad a légmozgás. A hőmérséklet a reggeli órákban 5 fok körül szóródik.
Szombaton tovább vonul kelet felé a csapadékzóna, így délután már csak a keleti határvidéken lehet gyenge eső, aztán estére ott is megszűnik a csapadékhullás. Ezzel együtt nyugat felől egyre több helyen felszakadozik, csökken a felhőzet, a Dunántúlon és a középső országrészben néhány órás napsütésre is számíthatunk. Az északnyugati szél a Dunántúl északi felén időnként élénk lesz, másutt gyenge vagy mérsékelt marad. Délutánra többnyire 6 és 9 fok közé emelkedik a hőmérséklet.
Naplózva

Azon csodálkozom, ha valaki valamin csodálkozik.
100/2
Hős tag
*****

Karma: +71/-1
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12 368


Jószerencsét!


Profil megtekintése
« Válasz #107445 Dátum: 2017.11.17., 16:52:35 »



         Időben szólok,mert holnap lesz a Snooker Shanghai-i döntője!

       Vívják: J.Trump és R.O'Sullivan!

                    buli bye bye
Naplózva
100/2
Hős tag
*****

Karma: +71/-1
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12 368


Jószerencsét!


Profil megtekintése
« Válasz #107444 Dátum: 2017.11.17., 07:07:12 »

Az 1995. számban 2001. X. 12-én megjelent írások
Naplózva
Atom Manó
Hős tag
*****

Karma: +42/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5 949



Profil megtekintése
« Válasz #107443 Dátum: 2017.11.17., 05:57:42 »

Borult időre számíthatunk, eleinte elszórtan, estétől többfelé esővel, szitálással. Megélénkül az ÉNy-i szél. Reggel 0 és 6, délután 5 és 10 fok között alakul a hőmérséklet.
Naplózva

Azon csodálkozom, ha valaki valamin csodálkozik.
Szürketestvér
Hős tag
*****

Karma: +34/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2 773



Profil megtekintése
« Válasz #107442 Dátum: 2017.11.16., 21:49:37 »

Jó estlétet!



Ma hallottam a hírt, elhunyt Ekecs Géza, alias Cseke lászló. A volt Sz.E.R, volt műsorvezetője. A rádióállomás teeneger party és délutáni randevú műsorvezetője.

https://www.youtube.com/watch?v=e0kLTevRkLw

Ma volt egy rövid bejátszás az egyik TV állomáson egy régi riportból, amikor is azt mondta, hogy akkor fog megszűnni az állomás, amikor Magyarországon lesz párt- vagy a kormánytól független rádióállomás és sajtó. (1993-ban szünt meg) Azért most belegondolok, ha lassan minden rádió Endi, Lőrinc kezébe kerül, akik - felesleges tagadni - kétségkívül kormányközeli, hisz anélkül (teccik nem teccik) a sza - r- t pofozgatnák a grund mellett. Szóval isten nyugosztalja a "Csekét",  de elébb- utóbb megfordul  majd a sírjában.

Még ma is fülemben cseng Cseke rövidhullámon surrogó hangja, amikor elmesélte, hogy a Dire Straits együttes az első demokazettájukat, amelyen a Sultans of Swing nóta volt, egy producer lakásának ajtaja elé tették le, hogy végre meghallgassa.
...és Cseke benyomta az éterbe a dalt....persze a rövidhullám zajával kísérve...
https://www.youtube.com/watch?v=l5Zpmaz2OKE

csodálatos délutánok, évek voltak.  
Naplózva

"....Az Úr tartson meg kezében, és kezét ne szorítsa túl erősen..."
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107441 Dátum: 2017.11.16., 21:10:29 »

Vityusámnak 98%-os ötös lett a matek dolgozata!  táncika
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107440 Dátum: 2017.11.16., 21:09:55 »

Dél felől mindenütt megnövekszik a felhőzet, így a reggeli órákra már csak az északkeleti tájakon marad szakadozott a felhőzet. Jelentéktelen csapadék a déli területeken fordulhat elő ismét, de csak kisebb szitálás formájában. A kevésbé felhős tájakon párásság, köd is kialakulhat. Alapvetően gyenge lesz az északkeleti szél, de az északkeleti tájakon előfordulhatnak mérsékelt erejű széllökések. Hajnalra a hőmérséklet enyhébbnek ígérkezik az elmúlt naphoz képest, de így is lesznek még fagyos területek. A déli megyékben - ahol már eleve borult éggel indultak az éjszakának - lesz a legmelegebb, itt 4, 6 fokos minimumok várhatóak, ugyanakkor az éjszaka első felében kevésbé felhős északi tájakon jellemzően fagypont körüli, illetve alatti értékekre számíthatunk, -7 és -2 fok körüli minimumokkal. Ugyanakkor ezek az értékek az éjszaka folyamán állnak be, reggelre várhatóan enyhül az idő ezen tájakon is. A középső területeken fagypont körüli értékekre van kilátás.
Délután is marad a felhős idő, de északkeleten a változó felhőzet mellett számíthatunk némi napsütésre. Kisebb eső, szitálás a délnyugati, nyugati tájakon fordulhat elő, de jelentős csapadék nem lesz. Az északkeleti szél gyenge marad. A legmagasabb hőmérséklet a naposabb északkeleti tájakon 7, 9 fok körül alakul, míg másutt 4, 6 fok lesz a jellemző.

Felhős vacak időben dolgoztunk ma!
Mivel reggel nem volt még cement, hozatni kellett. Az időjárásra való tekintettel vettem fagyállót is a betonhoz, s ha mér a tüzépen voltam beszereztem még némi fát is. Nem mintha nem lenne, hanem azért, mert az hosszú, 30 - 35 cm-s darabokból áll, amik a kis román kályhában nem igazán berakható. Ezért vettem ma egy másik helyen másik fát, ez rövidebb darabokból áll, könnyebb berakni a kályhába.
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107439 Dátum: 2017.11.16., 21:06:58 »

Után irány Pest, a hagyatéki eljárás.
Nagyon vacakul éreztem magam.
Után felmentem a lakásába pakolni, néhány dolgot lecuccoltam a kocsiba és hazahoztam. Annyival is kevesebbet kell majd a költöztetőknek hurcolniuk.



Hazafelé elhoztam sarjamat, aki ma segített  betonozásban.
Igazából készen vagyunk a teljes alapterülettel, de holnap még kell némi korrekciót végezni a vasárnapi kapkodáson. Az nem lett igazán sikerült meló...  H���t
Sem nem egyenletes, sem nem vízszintes, és még igazából normális formája sem volt.
Ezért tegnapelőtt egy pajszerrel levertem azokat a részeket, amik csapnivalók voltak, amik túllógtak a széleken, amik nem egyenesek voltak, aztán bezsaluztam mégis inkább és ma kiöntöttük, ahogyan azt illik.
A felszí egyenetlenségek felét eltüntettük egy vékony réteg ráhúzásával, de most elértünk egy olyan részhez, ahol nagyon egyenetlen! Ráadásul itt előfordul, hogy alig kell beton, 20 centivel arrébb meg vagy 4 cm vastagság hiányzik... Szóval tökölős meló...  shock

Ma sem kell majd ringatni úgy érzem!
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107438 Dátum: 2017.11.16., 20:59:26 »

Visszaaludni nem tudtam, mentünk az isibe!

Után irány Pest, a hagyatéki eljárás.
Nagyon vacakul éreztem magam.
Után felmentem a lakásába pakolni, néhány dolgot lecuccoltam a kocsiba és hazahoztam. Annyival is kevesebbet kell majd a költöztetőknek hurcolniuk.

Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107437 Dátum: 2017.11.16., 20:57:45 »


           Jegesek a szélvédők!

Visszaaludni nem tudtam, mentünk az isibe!
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107436 Dátum: 2017.11.16., 20:56:49 »


           Jegesek a szélvédők!

Jó estét!

Vakargattam egy kicsit, aztán a kocsi azt mondta, hogy már nem viszket...  vigyor
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
Atom Manó
Hős tag
*****

Karma: +42/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5 949



Profil megtekintése
« Válasz #107435 Dátum: 2017.11.16., 06:01:12 »

Dél felől mindenütt megnövekszik a felhőzet, így a reggeli órákra már csak az északkeleti tájakon marad szakadozott a felhőzet. Jelentéktelen csapadék a déli területeken fordulhat elő ismét, de csak kisebb szitálás formájában. A kevésbé felhős tájakon párásság, köd is kialakulhat. Alapvetően gyenge lesz az északkeleti szél, de az északkeleti tájakon előfordulhatnak mérsékelt erejű széllökések. Hajnalra a hőmérséklet enyhébbnek ígérkezik az elmúlt naphoz képest, de így is lesznek még fagyos területek. A déli megyékben - ahol már eleve borult éggel indultak az éjszakának - lesz a legmelegebb, itt 4, 6 fokos minimumok várhatóak, ugyanakkor az éjszaka első felében kevésbé felhős északi tájakon jellemzően fagypont körüli, illetve alatti értékekre számíthatunk, -7 és -2 fok körüli minimumokkal. Ugyanakkor ezek az értékek az éjszaka folyamán állnak be, reggelre várhatóan enyhül az idő ezen tájakon is. A középső területeken fagypont körüli értékekre van kilátás.
Délután is marad a felhős idő, de északkeleten a változó felhőzet mellett számíthatunk némi napsütésre. Kisebb eső, szitálás a délnyugati, nyugati tájakon fordulhat elő, de jelentős csapadék nem lesz. Az északkeleti szél gyenge marad. A legmagasabb hőmérséklet a naposabb északkeleti tájakon 7, 9 fok körül alakul, míg másutt 4, 6 fok lesz a jellemző.
Naplózva

Azon csodálkozom, ha valaki valamin csodálkozik.
Szürketestvér
Hős tag
*****

Karma: +34/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2 773



Profil megtekintése
« Válasz #107434 Dátum: 2017.11.15., 17:37:37 »

Jó estlétet!

Ma azt hiszem elfáradtam, 89 talicskányi földet terítettem el. Az egyik szomszéd megkért, hogy segítsek neki. Volt egy nagy halom földkupaca, vagy inkább dombja azt kellett elteríteni a kertjében. Viszont jó előedzés volt a saját kertem felásása előtt. A végén azért megizzadtam rendesen.

Úgy terveztem holnap felásom neki a földhalom alatti területet, legalábbis kicsit felböködöm, ne legyen annyira összetömörödve. De úgy néz ki holnap reggel autószerelő járat lesz. Valami nincs rendben a motornál.... ífurcsa hangokat ad ki...Sivító, surrogó hangot ad. Először az ékszíjra gondoltam, de szerintem nem az. Talán vízpumpa...Az okos műszerfal nem jelez semmit....még. Aztán már korábban meg hallottam valami kotyogó hangot is a motor felől, mintha valamelyik csapágy kattogna... Remélem az autószerelőig eljutok. Egy-két hónapja az önindító állórésze adta meg magát...az is "fájt" szerintem ez is fog. De hát a kocsiban 200.000 km van már, 10 éves.



Jó napokat! Na persze ma reggel nem észleltem a tennapi zörejeket a motor felől. A szerelőnél próbálgattunk mindent aztán végül is úgy néz ki a kuplung kinyomó csapágy lesz a ludas. A gond az, hogy e héten már nem férek bele a javításba és vszeg a jövő hét is zsúfolt. Igyekszem az autót nem használni sokat, vagy nem is használni...nem szeretnék leragadni, mert nem lehet váltani (jó esetben csak?)  Átszervezem a jövőhetet.
Naplózva

"....Az Úr tartson meg kezében, és kezét ne szorítsa túl erősen..."
100/2
Hős tag
*****

Karma: +71/-1
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12 368


Jószerencsét!


Profil megtekintése
« Válasz #107433 Dátum: 2017.11.15., 07:50:57 »



           Jegesek a szélvédők!
Naplózva
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107432 Dátum: 2017.11.15., 07:08:39 »

Szerdára virradó éjszaka az ország északi kétharmadán már alapvetően derült vagy gyengén felhős lesz az ég, és csupán helyenként képződhetnek rövid életű pára-, illetve ködfoltok. Ezzel szemben a déli megyékben marad az erősen felhős ég, viszont számottevő csapadék már ezeken a területeken sem alakul ki; legfeljebb szitáló, csepergő eső vagy havas eső hullhat. A középső országrészben és az Északi-középhegység térségében néhol pára- és ködfoltok képződhetnek. A jellemzően északi irányból fújó szél jelentősen veszít erejéből, inkább csak délkeleten és a Dunántúli-középhegységben lehetnek még mérsékelt, élénk széllökések. Csípős lesz az éjszaka a nyugalomba jutó hideg levegőnek köszönhetően, általában -4 és +3 fok közé hűl a levegő, de a tartósan derült, szélcsendes északi tájakon akár -5 fok köré is süllyedhet a hőmérő higanyszála, a még felhősebb déli területeken marad fagypont felett a hőmérséklet.
Szerdán napközben ami a felhőzeti lefedettséget illeti, a reggeli órákhoz képest szinte változatlan lesz a helyzet: délen, délnyugaton várható a több felhő és főleg az utóbbi területen fordulhat elő kisebb eső. Északabbra kevesebb felhő és több napsütés is várható. A hőmérséklet 6 és 9 fok között alakul majd, északabbra mérhetjük a magasabb értékeket. Az északi-északkeleti szél főleg a Tiszántúlon és a Dunántúl nyugati részén élénkülhet meg.

Bederesedett a kocsik teteje, megbőrzött a víz a hordóban...  Tél Tábornok lehelt egyet.
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107431 Dátum: 2017.11.15., 07:07:40 »

Jó reggelt!

Azt gondolom, ha az okos műszerfalad nem jelzi, akkor nem végzetes a hiba! Azok azért szokták mutatni a dolgokat, illetve ha számítógépre teszik a kocsit, az kiolvassa a fedélzeti komputerből a hibákat. Az enyém még nem jegyzi meg, ezért kell néha kivárni, amíg „kiforrja magát”, illetve ha messzi útra megyek, akkor a valószínűsíthető hibára rágyúrni. Ennek szellemében lett cserélve a második nagyfesz trafó a mostani ukrajnai út előtt. A múltkor hazafelé az autópályán rándult egyet -nagyon enyhén, csak én éreztem- a motor és kigyulladt a motorhiba jelző sárga kis jel, majd egy idő után ismét rándulás és elaludt a fény. Ezt még kétszer eljátszotta 130 - 140-nél, majd két nap múlva 110-nél is, és akkor már csak 90-nél nem világított. Én ebből a trafóra fáradására következtettem, a számítógépes elemzés pedig engem igazolt. Ez most nem volt annyira fájdalmas mint az előző, mert most sikerült nem egy Tesla cuccot találni a szerelőmnek...  táncika
A nyikorgást okozhatja még esetleg ékszíj, ami főleg a generátor szerelés után esélyes lehet. Jönnek a hidegek, az ékszíjak kezdenem túlfeszülni, merevedni és ezáltal csúszni. Ilyen kisebb nyekergés nekem is kíséri a reggeleimet, de csak egy-két percig, amíg át nem melegszik a rendszer. Akkor abbamarad és onnantól szép csendes a járás. Ugyanígy vagyok a szelepekkel is. Persze ez nem jelenti azt, hogy a vizsgafelkészüléskor nem fogom őket állíttatni.

Viszont a Te gondjaid estére kiderülnek majd. Érdekel, mi volt a baj!

Nálam az olajcserét 15 ezerben határozza meg a gépkönyv, és ennyi idő alatt fogy el valamivel több, mint 1 liter olaj. Hiába, ez a motor is sokat futott már ráadásul amikor megyek át a hegyeken, nem szoktam kímélni, pörgetem sokszor 5 - 6 ezerig is, adott esetben hegynek fel. Az üres kamionok is nagyon tudnak menni emelkedőnek...  H���t  Tartják 70-es a sebességet hegynek, mi meg ha lendületet vesztünk, hamar ott villogtat a hátam megett a Mercis, meg az Audis... nem, nem a régi típusok, azok mellett el szoktam menni ilyenkor, hanem a 3 - 5 éves szekerek, a maguk 150 - 200 lovával. Ilyenkor vissza kell tenni, akár 3-ig, onnan kinyomni a szemét 90-ig, ott lehet a 4-et rakni.  szégyenlem

A Te típusodban nem magamtól vagyok ennyire „okos”, a lányomnak Corollája van és rendszerint beavat a szervizelésbe, mert az övé is most lett 10 esztendős és bizony sűrűbben látogatja most a szerelőt, mint korábban bármikor. Az ott folytatott beszélgetéseiről rendszeresen beszámol.
Nyáron vett egy Fiatot a cégnek, úgyhogy hamarosan erről is lesznek információim...  vigyor

Én pedig megrögzött Mitsus vagyok...
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
AKI...
Globális moderátor
Hős tag
*****

Karma: +94/-32
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38 235



Profil megtekintése WWW
« Válasz #107430 Dátum: 2017.11.15., 07:03:56 »



Vezérműlánc,  feszítő és egyebek 2015-ben volt cserélve rajta. Ha nagy munka lesz, akkor a szelepeket is meg kell "preparálni" mert vszeg ott van egy olajfogyasztásom is és szerintem kelepel is. Az pedig gépi munka lesz/lenne. Olajcsere közötti időszakban, ami 10.000 km-enként végeztetek el, bizony elfogy 1,5 liter (vagy kg nem tudom hogy számolják most) A "pözsónál" nem ezt szoktam meg. Érdekes a futóművel nem volt túl sok problémám eddig. Egy-két silenc vagy mi...de nem költséges dolgok. Pedig aztán itt az út, az nem út...Gumi, defektügyileg az azért akadt bőven. A multkorában is ahogy talán írtam. ..aztáán rá egy hónapja ugyanazon az abroncson megint egy szög, olyan 5 cm hosszú jó mélyen benne a futófelületben. Két hétig úgy jártam, hogy 2-3  naponta pumpáltam, aztán a téli gumi (igaz felnin van) cserénél javíttattam meg.
Na mindegy...remélem a szerelőig eljutok, 40 km.. Kb 12 éve ő szereli az autót, teljesen megbízom benne. Mondjuk ma az ő faterjának segítettem földet "hányni". De persze ez, illetve az egy külön "üzlet"

Jó reggelt!

Azt gondolom, ha az okos műszerfalad nem jelzi, akkor nem végzetes a hiba! Azok azért szokták mutatni a dolgokat, illetve ha számítógépre teszik a kocsit, az kiolvassa a fedélzeti komputerből a hibákat. Az enyém még nem jegyzi meg, ezért kell néha kivárni, amíg „kiforrja magát”, illetve ha messzi útra megyek, akkor a valószínűsíthető hibára rágyúrni. Ennek szellemében lett cserélve a második nagyfesz trafó a mostani ukrajnai út előtt. A múltkor hazafelé az autópályán rándult egyet -nagyon enyhén, csak én éreztem- a motor és kigyulladt a motorhiba jelző sárga kis jel, majd egy idő után ismét rándulás és elaludt a fény. Ezt még kétszer eljátszotta 130 - 140-nél, majd két nap múlva 110-nél is, és akkor már csak 90-nél nem világított. Én ebből a trafóra fáradására következtettem, a számítógépes elemzés pedig engem igazolt. Ez most nem volt annyira fájdalmas mint az előző, mert most sikerült nem egy Tesla cuccot találni a szerelőmnek...  táncika
A nyikorgást okozhatja még esetleg ékszíj, ami főleg a generátor szerelés után esélyes lehet. Jönnek a hidegek, az ékszíjak kezdenem túlfeszülni, merevedni és ezáltal csúszni. Ilyen kisebb nyekergés nekem is kíséri a reggeleimet, de csak egy-két percig, amíg át nem melegszik a rendszer. Akkor abbamarad és onnantól szép csendes a járás. Ugyanígy vagyok a szelepekkel is. Persze ez nem jelenti azt, hogy a vizsgafelkészüléskor nem fogom őket állíttatni.

Viszont a Te gondjaid estére kiderülnek majd. Érdekel, mi volt a baj!

Nálam az olajcserét 15 ezerben határozza meg a gépkönyv, és ennyi idő alatt fogy el valamivel több, mint 1 liter olaj. Hiába, ez a motor is sokat futott már ráadásul amikor megyek át a hegyeken, nem szoktam kímélni, pörgetem sokszor 5 - 6 ezerig is, adott esetben hegynek fel. Az üres kamionok is nagyon tudnak menni emelkedőnek...  H���t  Tartják 70-es a sebességet hegynek, mi meg ha lendületet vesztünk, hamar ott villogtat a hátam megett a Mercis, meg az Audis... nem, nem a régi típusok, azok mellett el szoktam menni ilyenkor, hanem a 3 - 5 éves szekerek, a maguk 150 - 200 lovával. Ilyenkor vissza kell tenni, akár 3-ig, onnan kinyomni a szemét 90-ig, ott lehet a 4-et rakni.  szégyenlem
Naplózva

„Русский военный корабль иди нахуй!”
Atom Manó
Hős tag
*****

Karma: +42/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5 949



Profil megtekintése
« Válasz #107429 Dátum: 2017.11.15., 05:50:09 »

Szerdára virradó éjszaka az ország északi kétharmadán már alapvetően derült vagy gyengén felhős lesz az ég, és csupán helyenként képződhetnek rövid életű pára-, illetve ködfoltok. Ezzel szemben a déli megyékben marad az erősen felhős ég, viszont számottevő csapadék már ezeken a területeken sem alakul ki; legfeljebb szitáló, csepergő eső vagy havas eső hullhat. A középső országrészben és az Északi-középhegység térségében néhol pára- és ködfoltok képződhetnek. A jellemzően északi irányból fújó szél jelentősen veszít erejéből, inkább csak délkeleten és a Dunántúli-középhegységben lehetnek még mérsékelt, élénk széllökések. Csípős lesz az éjszaka a nyugalomba jutó hideg levegőnek köszönhetően, általában -4 és +3 fok közé hűl a levegő, de a tartósan derült, szélcsendes északi tájakon akár -5 fok köré is süllyedhet a hőmérő higanyszála, a még felhősebb déli területeken marad fagypont felett a hőmérséklet.
Szerdán napközben ami a felhőzeti lefedettséget illeti, a reggeli órákhoz képest szinte változatlan lesz a helyzet: délen, délnyugaton várható a több felhő és főleg az utóbbi területen fordulhat elő kisebb eső. Északabbra kevesebb felhő és több napsütés is várható. A hőmérséklet 6 és 9 fok között alakul majd, északabbra mérhetjük a magasabb értékeket. Az északi-északkeleti szél főleg a Tiszántúlon és a Dunántúl nyugati részén élénkülhet meg.
Naplózva

Azon csodálkozom, ha valaki valamin csodálkozik.
Szürketestvér
Hős tag
*****

Karma: +34/-0
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2 773



Profil megtekintése
« Válasz #107428 Dátum: 2017.11.14., 21:43:05 »

Nem vigasztalni akarlak, de az enyém nem régen fordult túl a 300.000-en -legalábbis, amit mutat...  H���t
Igaz az is, hogy amióta megvettem, nem keveset költöttem rá. Tudtam, mit veszek, nem volt így sem rossz vétel.
Először első futómű, aztán egy nagyfesz trafó, az alapjárati motor, a kuplung munkahenger, majd a fékek, aztán a vezérlés, majd a másik trafó... bőven annyi volt, amennyi a kocsi ára.
Még szerencse, hogy van egy jó Mitsu-bontó, amivel remek kapcsolatom van...   vigyor olcsón megvoltak az alkatrészek, amiket lehet bontásból venni, még egy pótkereket is vettem gumival együtt.
27-ére van bejelentve olajcserére és ha már úgyis arra járunk, gyertyákat is cseréltetek benne.
A sok apróságról nem beszélek -igencsak trehány gazdája lehetett szegénynek előttem! Nem világított az egyik ködlámpa, az egyik féklámpa, nem volt világítása az órának, nem jelzett ha rajta maradt a világítás amikor kinyitottad az ajtót (Pesten tolattam is emiatt egyszer  szégyenlem )

Neked is javaslom, hogy érdemes bontó után nézni. Mert igen, a Toyota 10 éves kora körül kezd „szétesni”. Régebben 13 - 15 évig elmentek gond nélkül.
Most egy komolyabb összeg következik. Annak alapján, amit leírtál, nem lehetetlen, hogy a vezérlés csere Neked is kinéz.

Jancsi komám BMW-je is 200.000 felé közeleg, volt is gondja vele rendesen! A fékek, a Stell-motor (az összhajtást kapcsoló elektromotor) és várható neki a lendkerék és a kuplung cseréje, de betegeskedik az indító komputer is... ez utóbbiakra kapott a Wallistól egy 1.045.000-es ajánlatot.  shock Na, Ő is a szívéhez kapott!

Én még egy kuplung cserére számítok, hiszen 302.000-nél ez már benne van a pakliban.
Februárban -de lehet, hogy már január végén- műszakira megyünk. Az sem lesz olcsó, hiszen tudom, hogy az ukrán utakon mit kínozom szerencsétlen autót!  szégyenlem
Szerintem a futóművet megint rendbe kell tenni...
Most, amikor olajat cserélnek, megcsináltatom az üzemanyagtank fedelének a nyitószerkezetét is, hogy ne konyhakéssel kelljen kinyitnom (augusztus 13 óta!  shock )...

Szóval fel a fejjel, ennél már csak jobb jöhet!  hahota



Vezérműlánc,  feszítő és egyebek 2015-ben volt cserélve rajta. Ha nagy munka lesz, akkor a szelepeket is meg kell "prepearálni" mert vszeg ott van egy olajfogyasztásom is és szerintem kelepel is. Az pedig gépi munka lesz/lenne. Olajcsere közötti időszakban, ami 10.000 km-enként végeztetek el, bizony elfogy 1,5 liter (vagy kg nem tudom hogy számolják most) A "pözsónál" nem ezt szoktam meg. Érdekes a futóművel nem volt túl sok problémám eddig. Egy-két silenc vagy mi...de nem költséges dolgok. Pedig aztán itt az út, az nem út...Gumi, defektügyileg az azért akadt bőven. A multkorában is ahogy talán írtam. ..aztáán rá egy hóapja ugyanazon az abroncson megint egy szög, olyan 5 cm hosszú jó mélyen benne a futófelületben. Két hétig úgy jártam, hogy 2-3  naponta pumpáltam, aztán a téligumi (igaz felnin van) cserénél javítattam meg.
Na mindegy...remélem a szerelőig eljutok, 40 km.. Kb 12 éve ő szereli az autót, teljesen megbízom benne. Mondjuk ma az ő faterjának segítettem földet "hányni". De persze ez, illetve az egy külön "üzlet"
Naplózva

"....Az Úr tartson meg kezében, és kezét ne szorítsa túl erősen..."
Oldalak: 1 ... 222 223 [224] 225 226 ... 5596 Fel Nyomtatás 
Harminckettes  |  32-es fórum  |  32-es közélet (Moderátor: AKI...)  |  Téma: Társalgó
Ugrás:  


Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!